P30Max

امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید...

P30Max

امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید...

تبدیل صفحه های موسیقی قدیمی به CD

چندی است که CD ها جایگزین صفحه های موسیقی قدیمی شده اند و طبیعتاً از لحاظ کاربردی راحتتر هستند. صفحه های موسیقی قدیمی در طی سالیان متمادی به خاطر CD های موسیقی و فایلهای موسیقی که به صورت MP3 در اینترنت قرار گرفته اند، از دور خارج شده اند. امروزه به کمک کامپیوتر این امکان وجود دارد که کلکسیونهای صفحات موسیقی قدیمی را دیجیتالی نمود و آنها را به عنوان CD های صوتی برای قرار دادن در CD خوان دستگاههای استریو رایت کرد و یا آنها را به صورت فایلهای MP3 بر روی کامپیوتر آرشیو کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که چگونه می توان صفحه های قدیمی صوتی ساخته شده از وینیل (Vinyl) را به صفحه های نقره ای مدرن یا همان CD تبدیل نمود.  شرایط اولیه: اول از همه کامپیوتر باید دارای یک کارت صدای مجهز به تبدیل کننده آنالوگ به دیجیتال باشد. 
امروزه اکثر کامپیوترها یا با چنین کارتهای صوتی به بازار عرضه می شوند و یا اینکه به صورت On board ( یعنی از جانب کارخانه سازنده به صورت قطعه ای جدا نشدنی بر روی مادربرد قرار می گیرد و تعویض یا ارتقای آن امکان پذیر نیست ) عرضه می شود. 
شما برای انتقال سیگنالهای آنالوگ از صفحه موسیقی به کامپیوتر، احتیاج به یک کابل رابط مناسب دارید و برای اینکه بتوانید موسیقی دیجیتالیزه شده را که در کامپیوتر ذخیره شده بر روی CD ضبط کنید، احتیاج به یک دستگاه رایت CD دارید. 
متاسفانه گرامافون را نمی توان مستقیماً به ورودی کارت صدا متصل کرد. نتیجه چیزی جز شنیدن صداهای ناهنجار و بلندی نخواهد بود. به منظور دستیابی به سیگنالهای واضح، نیاز به یک تقویت کننده صدا دارید. 
ساده ترین و ارزان ترین راه، به کار گیری از دستگاه استریوی خودتان است. خروجی ایی که دستگاه Tape شما به آن متصل شده است را به ورودی کارت صدای کامپیوترتان وصل کنید. برای این منظور احتیاج به یک کابل رابط با دو عدد فیش Cinch برای خروجی دستگاه استریو و یک فیش اتصال برای ورودی کارت صدا، دارید. 
ضبط صدا 
پس از اینکه شما همه دستگاهها را به همدیگر وصل کردید، باید کامپیوتر را آماده ضبط کنید. ابتدا در قسمت Control Panel کامپیوتر خود مقادیر صحیح و درست را تنظیم کنید: 
• در قـــسمت Control Panel بــا دو بــار کــلــــیک بـــــر روی Sounds and Multimedia آن را باز کنید. سپس از قسمت Audio بر روی پنجره باز شده، پنجره زیر قسمت Sound Recording را کلیک کنید. 
• در پنجره باز شده کنترل عمل ضبط، تیک کنار Line-in را فعال کنید. سپس پنجره کنترل عمل ضبط صدا را ببندید و برای اطمینان خاطر از اِعمال تغییرات انجام شده آن را با OK تایید کنید. پس از اینکه شما این تنظیمات اولیه را در ویندوز انجام دادید، می توانید ضبط صفحه موسیقی خود را طبق مراحل زیر شروع کنید: 
1- برنامه Jukebox Media را از طریق منوی Start در ویندوز فعال کنید و در منوی Tools این برنامه قسمت Recorder (ضبط) را انتخاب کنید. 
2- توسط دگمه Options، پنجره Recorder Settings را باز کنید. در اینجا و در قسمت Recording Source تنظیم Line-in را انتخاب کنید. سپس در قسمت Encodig امــواج را بــه صـــورت غــیر فــشـرده (uncompressed) انتخاب کنید. 
3- در قسمت Spilt Track، مقادیری را برای پرش اتوماتیک ضبط در یکایک قطعات موسیقی وارد کنید. تــوصیه می شــود کـه ایـن انتخاب (Option) را غیر فعال کنید. بهتر است که قطعات موسیقی را تک تک ضبط کنید زیرا این شیوه دقیق تر بوده و در زمانی که شما برای بازبینی مجدد شیوه اتوماتیک صرف می کنید، صرفه جویی خواهید کرد. 
4- قسمت Artist و Album در پنجره کنترل ضبط را تعریف کرده و عنوان یا اسم آهنگ صفحه گرامافون را وارد کنید. این برنامه یک دایرکتوری جداگانه را بر روی هارد دیسک ایجاد می کند و تمام آهنگ ها بر روی این دایرکتوری ذخیره می شوند. 
5- اکنون گرامافون را روشن کنید. برای شروع ضبط، در لحظه مناسب دگمه Start را فشار دهید. هر دو ستون آبی نوسانگر، همانند دستگاه استریوی شما، نشان دهنده روند عمل ضبط می باشد. دقت کنید که این ستون های نوسانگر در محدوده حداکثر قرار نداشته باشند زیرا در غیر این صدای ضبط شده ناهنجار و دارای خش خش خواهد بود. 
6- زمانی که آهنگ به پایان رسید، دگمه Stop را فشار دهید تا ضبط آهنگ مربوطه به اتمام برسد. برای آهنگهای بعدی صفحات گرامافون به همین شیوه عمل کنید. 
CD صوتی یا MP3 
پس از این که شما همه آهنگهایتان را به شیوه فوق ضبط کردید، می توانید یکی از حالات زیر را انتخاب کنید: 
حالت اول این است که شما می توانید آهنگهای ضبط شده را به صورت فایلهای MP3 درآورید و در آرشیو موسیقی بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید و حالت دوم این است که آنها را مستقیماً به صورت CD صوتی رایت کنید. در زیر هر دو شیوه را نشان می دهیم. 
رایت کردن CD صوتی 
برای اینکه بتوانید موسیقی های ضبط شده را بر روی CD رایت کنید، چند نکته ضروری است. ابتدا شما می بایست عنوانها را تفکیک و دسته بندی کنید. 
1- در قسمت سمت چپ پنجره اصلی در برنامه Media Jukebox بر روی


نظرات 1 + ارسال نظر
ز سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 19:24 http://www.jamecd.com/ads

سلام اگه می خوای بصورت مادم العمر پول در بیاری فقط لازم بیای تو سیسیتم همکاری در فروش جام جم عضو بشید.
روش کار به این صورت که شما در سایت عضو میشوید و کدهای فروشگاه روازداخل پنل عضویت خود بر دارید و تو سایت یا وبلاگتون بذارید.
بعد محصولات در سایت شما نمایش داده میشه و
سپس بر اساس هر فروشی که از داخل سایت شما باشه 20 درصد از فروش کل به شما میرسه.
حساب و کتاب شما به صورت کامل و دقیق داخل پنل شما قرار داره شما هر زمان که در خواست بدین پول شما بعد از وصول محصول
پرداخت میشه.
در ضمن شما بر اساس هر نفر عضو که بیارید 3 درصد از مبلغ کل اون فروش زیر مجموعه شما به صورت مادم العمر پر داخت میشه.
حساب زیر مجموعه های شما دقیقا داخل پنل شما محاسبه شده و شما دسترسی کامل خواهید داشت.
پس هم اکنون برای ثبت نام اقدام کنید که یک دقیقه دیگه دیره.
شانس فقط یک بار به شما رو میکند.
www.jamecd.com/ads

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد