P30Max

امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید...

P30Max

امیدوارم لحظات خوبی را در وبلاگ من سپری کنید...

گرفتن پشتیبان از رجیستری

ممکن است شما نیز از افرادی باشید که ترفندهای مختلفی را همانند ترفندهای کمیاب آنلاین برای مشاهده و آزمایش بر روی سیستم خود امتحان میکنید. بخشی از این ترفندها مربوط به رجیستری ویندوز است که بخشی بسیار حساس است و یک اشتباه در آن میتواند شما را دچار مشکلات زیادی کند. به همین دلیل برای این که خیال خود را از این بابت راحت کنید کافی است پیش از انجام ترفند ، یک پشتیبان از کل رجیستری خود بگیرید تا در صورت ایجاد مشکل به راحتی آن را به حال قبل بازگردانید. در ضمن به این نکته هم دقت کنید که بسیاری از ویروس ها از داخل رجیستری به ویندوز شما راه پیدا میکنند ، با گرفتن پشتیبان از رجیستری میتوانید تا حدودی جلوی این مشکل را نیز بگیرید.
بدین منظور:

ادامه مطلب ...

خارج کردن برنامه از حافظه کامپیوتر در زمان Shut Down در ویندوز

شاید این مشکل برای عموم شما پیش آمده باشه که ، وقتی قصد خروج از ویندوز را داشته اید ، ویندوز پیغامی مبنی بر اینکه برنامه فلان در حال اجراست . و سوالی از شما مبنی بر اینکه آیا می خواهید به کار این برنامه در حال حاضر پایان داده شود یا خیر پرسیده است ؟
برای رفع این مشکل ویندوز به طور خودکار و خاتمه اجرای چنین برنامه هایی، در رجیستری ویندوز کلید
 زیر را بیابید :

ادامه مطلب ...

دسترسی سریع به قسمتهای پر کاربرد در رجیستری

اگر از آن دسته از کاربران حرفه ای باشید که زیاد با رجیستری ویندوز سر و کار دارند مسلمأ با پیچیدگی ها و تو در تویی های رجیستری آشنایی دارید. آدرسهای طولانی در ساختار رجیستری وجود دارد که برای هر بار دسترسی به آنها باید زمان نسبتأ زیادی را صرف کنید. در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار عالی را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک قسمت Favorites به رجیستری اضافه کنید که با استفاده از آن هر چه سریعتر میتوانید به آدرسهای مختلف رجیستری دسترسی پیدا کنید. 

بدین منظور:


ادامه مطلب ...

سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر کنید

شاید ویندوز شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم ، مدت زمانی نسبتا زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید ، با استفاده از این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید که سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود. 

بدین منظور: 


ادامه مطلب ...

تبدیل صفحه های موسیقی قدیمی به CD

چندی است که CD ها جایگزین صفحه های موسیقی قدیمی شده اند و طبیعتاً از لحاظ کاربردی راحتتر هستند. صفحه های موسیقی قدیمی در طی سالیان متمادی به خاطر CD های موسیقی و فایلهای موسیقی که به صورت MP3 در اینترنت قرار گرفته اند، از دور خارج شده اند. امروزه به کمک کامپیوتر این امکان وجود دارد که کلکسیونهای صفحات موسیقی قدیمی را دیجیتالی نمود و آنها را به عنوان CD های صوتی برای قرار دادن در CD خوان دستگاههای استریو رایت کرد و یا آنها را به صورت فایلهای MP3 بر روی کامپیوتر آرشیو کرد. هم اکنون قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که چگونه می توان صفحه های قدیمی صوتی ساخته شده از وینیل (Vinyl) را به صفحه های نقره ای مدرن یا همان CD تبدیل نمود.  ادامه مطلب ...

ویندوز XP خود را قانونی کنید!

یکی از بزرگترین مشکلاتی که کاربران ایرانی با آن سر و کار دارند کپی بودن ویندوز XP آنان است. این مسئله میتواند مشکلات زیادی را همچون آپدیت نشدن ویندوز و عدم نصب برخی برنامه ها و بسیاری مشکلات دیگر را موجب شود. در این ترفند قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید ویندوز کپی شده خود را به طور کامل قانونی کنید و از امکانات CD های اورجینال ویندوز استفاده کنید. 
بدین منظور:

ادامه مطلب ...

یک ترفند در Volume control ویندوز

مطمئنأ همگی شما آیکون کوچک کنار ساعت در Taskbar را که به شکل یک بلندگو است دیده اید. این آیکون که مربوط به Volume Control و یا همان قسمت تنظیمات صدای ویندوز است ظاهری دارد که با افزودن گزینه های مختلف به حالب نه چندان خوش آیندی در می آید. با بهره گیری از این ترفند میتوانید Volume Control را به شکلی کوچکتر و آراسته تر تبدیل کنید. 

بدین منظور:




ادامه مطلب ...

قابلیت Caller ID موجود در ویندوز XP

قصد داریم روشی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید قابلیت نمایش شماره تلفن تماس گیرنده یا Caller ID را بر روی ویندوز خود فعال کنید. بدین صورت که با تماس شخص تماس گیرنده شماره او در کنار صفحه Desktop شما نمایش میابد. 

لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت باید مودم شما Voice و Caller ID را پشتیبانی کند و از همه مهمتر اینکه این سیستم با مخابرات بعضی از مناطق سازگاری ندارد ، در تمامی کشورها از جمله آمریکا و کانادا به طور کامل پشتیبانی میشود اما در ایران ممکن است پاسخگو نباشد.

بدین منظور:


ادامه مطلب ...

رستارت شدن اتوماتیک ویندوز بعد از یک خطای ناگهانی ویندوز XP

قصد دارم روشی به افرادی که به امنیت سیستم خود بسیار اهمیت میدهند معرفی کنم. با استفاده از این ترفند میتوانید ویندوز XP خود را جوری تنظیم کنید که پس از به وجود آمدن یک مشکل و ایراد جدی در سیستم برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر رستارت شود. 

بدین منظور:


ادامه مطلب ...

ساخت Shortcut برای بسیاری از قسمتهای ویندوز

می خواهم روشی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید برای اجزایی از ویندوز که به طور معمولی نمیتوان برای آنها Shortcut قرار داد ، یک آیکون Shortcut بسازید. اجزایی مانند ساعت و تاریخ ویندوز ، تمامی محتویات داخلی کنترل پنل ، فایروال ویندوز و... . استفاده از این میانبرها میتواند سرعت کار شما را با کامپیوتر بالا ببرد. 

ادامه مطلب ...

دوبله ، حذف صدا و صدا گذاری بر روی فیلم به وسیله دو نرم افزار

در این ترفند قصد دارم نحوف صداگذاری بر روی فیلم و همچنین طریقه دوبله و حذف صدای موجود بر روی فیلم را در دو نرم افزار معروف مونتاژ فیلم یعنی VCD Cutter و Windows Movie Maker به شما معرفی کنم. این دو نرم افزار را میتوان ساده ترین برنامه های مونتاژ فیلم و صدا نام گذاری کرد. 

ادامه مطلب ...

ترفندهایی که از سرویس پک 2 ویندوز XP باید بدانید

اگر سرویس پک 2 ویندوز XP را نسخه جدید ویندوز XP بنامیم ممکن است کمی اغراق کرده باشیم. اما سرویس پک 2 قطعا چیزی بیشتر از مجموعه Patch هایی است که اغلب عادت به دیدن آنها داریم. سرویس پک 2 هم نکات و ترفندهای خاص خود را دارد که آنها را برای شما جمع آوری کرده ایم. 

ادامه مطلب ...

چگونه کامپیوتر خود را سریعتر Restart کنیم؟

ممکن است شما نیز همچنان از ویندوز 98 استفاده کنید و یا در کنار ویندوز XP این ویندوز را نیز در اختیار داشته باشید. اما این ویندوز هم ترفندهای خاص خودش را دارد. با استفاده از این ترفند در ویندوز 98 شما میتوانید تا حد زیادی عما رستارت کردن کامپیوتر را سریعتر کنید. 

بدین منظور:

ادامه مطلب ...

ساخت آسان یک سیدی Autorun

حتما شما هم تا به حال سیدی را داشته اید که قابلیت Autorun داشته باشد. یعنی به محض قرار دادن سی دی در CD-Rom سی دی شروع به اجرا نماید و یا فایل نصب آن اجرا شود. ممکن است این سوال برای شما نیز پیش بیاید که چگونه این عمل امکان پذیر است. ساخت یک Autorun بسیار ساده است زیرا به نرم افزار خاصی نیاز ندارید و تنها یک کد این عمل را برای شما انجام میدهد.


بدین منظور:


ادامه مطلب ...

از صفحه کلید بهتر استفاده کنید!

در این ترفند قصد دارم تا شما را با چندین ترفند ریز و درشت آشنا کنم که با استفاده از آنها میتونید بهترین استفاده را از کیبورد خود ببرید. با دانستن این ترفندها میتوانید اعمال زیادی را با استفاده از صفحه کلید انجام دهید و در نتیجه سرعت کار با کامپیوتر را تا اندازه زیادی بالا ببرید. 



ادامه مطلب ...